kedvenc firefox kiegészítőim

Mostanában többször is a fejemet vertem a falba, annyi ideig tartott mire a sztaki szótáram popup ablaka előugrott. Ennek oka ugyan többes, de gondoltam körülnézek, hogy van-e valami jó alternatíva. Nos, egy-két fordító plugint találtam, de nekem elég bizarrnak tűntek, úgyhogy egyelőre kimaradok sajnos a jóból. Ellenben a kommentekben megírhatnátok, hogy ti mit használtok fordításhoz, én meg összeszedem a kedvenc tűzrókás kiegészítőimet:

Fejlesztői eszközök

UrlParams: talán a legritkábban ezzel a kiegészítővel találkozom a hasonló összefoglalókban, pedig én nagyon szeretem, mert egyszerű és gyors. Egyetlen feladata, hogy megmutatja a weboldalnak küldött legfontosabb adatokat. Elsősorban ezalatt a post és get paramétereket kell érteni, illetve a hivatkozási oldalt, ahonnan az aktuális oldalra érkeztünk. Fel van telepítve nálam az ennél sokkal komolyabb Live HTTP Headers is, de azt valamiért ritkábban használom.

Firebug, FireQuery: A Firebugot szerintem senkinek nem kell bemutatni, aki webfejlesztéssel foglalkozik, mindannyiunk megmentője és legkedvesebb barátja. A Firebughoz rengeteg kiegészítés is telepíthető annyi féle, hogy felsorolni is nehéz lenne, ugyanakkor nekem nem nagyon volt még szükségem egyikre sem. Talán a Firequery-t mondanám kivételnek, ami nem jQuery-t használó oldalak hackelésénél segítség tud lenni a jQueryben járatosak számára.

OperaView, Chrome View: Hiába na, lustaság fél egészség. Egy kattintásos a kompatibilitás ellenőrzés vagy böngészőváltás rulez. (Nem csak fejlesztőknek.)

Én ugyan ritkán használom, de azt hiszem a sitepoint.com által létrehozott Codeburner for Firebug még egy ajánlható dolog. Ez gyakorlatilag az egyes HTML és CSS elemekről ad részletes tájékoztatót a Firebugon belül. Létezik a kiterjesztés közvetlen Firefoxhoz is a rendkívül ötletes Codeburner for Firefox néven.

Egyéb eszközök

QuickRestart: Az új Firefoxok nagyon stabilak és elég gazdaságosak memóriaügyileg, így az utóbbi pár hónapban alig használtam az újraindítás gombomat, pedig ugyanazt az őskövület számítógépet használom sok-sok éve.

NoScript: Én nagyon szeretem a NoScript programot, pedig "portál" üzemeltetőként nekem is okoz némi veszteséget a NoScript. Ugyanakkor fantasztikus dolog, hogy kézben tarthatom, hogy kinek a milyen flash mozija szívja el a kapacitást a hasznos programjaimtól, illetve a kártékony jószágokkal is sokkal kevesebb bajom van általa. Nem utolsó sorban ráadásul egy adott cégről is sok mindent elmond szerintem, hogy milyen képet adnak magukról JavaScript nélkül.

Download Statusbar: Azt hiszem ez az egyetlen kiegészítőm, ami nem hasznos inkább csak csinos. Mindenesetre sokkal kényelmesebb, hogy ha letöltök ezer dolgot, akkor nincsenek felugró ablakok, csak a fájlok egymás mellett szépen kultúráltan felsorolva a képernyő alján.

Címkék: firefox

A bejegyzés trackback címe:

https://szajtbilder.blog.hu/api/trackback/id/tr271412157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.